بسیاری از افرادی که قصد خرید گوسفند قربانی کردن دارند نمیدانند که چه نکاتی را باید در نظر بگیرند، کلیدی ترین نکته برای خرید گوسفند قربانی، خرید از مرکز زیر نظر دام پزشکی است، به این دلیل که اگر از مراکزی خرید کنید که تحت نظر دامپزشکی نباشند امکان دارد دام خریداری شده بیماری خاصی مانند تب کریمه کنگو داشته باشد.

مرکز فروش گوسفند
در اعیاد و زمان های خاصی مانند عید قربان یکی از دغدغه ها، تامین دام زنده برای قربانی کردن است، در این میان برخی افراد هم اقدام به فروش دام زنده در مراکز غیر معتیر میکنند، متاسفانه در سال های اخیر شاهد بیماری ها و مرگ و میر زیاد در اثر ابتلا به بیماری در اثر مصرف گوشت آلوده گوسفند بوده ایم. به همین منظور تنها اقدام به خرید گوسفند زنده در تهران و از مراکز زیر نظر دامپزشکی کنید و یا از خود این مرکز دام را تهیه نمایید، مرکز ایران شیپ لایو دارای گواهی نامه ها و تاییدیه های وزارت دام پزشکی بوده و تمام دام های این مرکز دارای گواهی سلامت میباشند.

روش تشخیص سلامت دام
برای اینکه گوسفند سالم خریداری نمایید باید به چند نکته کلیدی در این خصوص توجه کنید، اولین نکته توجه به اشتها و میزان غذا خوردن دام است، دام بیمار اشتهایی به غذا خوردن ندارد و معمولا لاغر تر از سایر هم نوعانش است. شکم متورم دام و نشخوار کردن آن نشانگر این است که دام به خوبی غذا خورده است و در سلامتی کامل به سر میبرد.

میزان تحرک
گوسفند سالم همیشه در تحرک است و هیچ گاه از گله جدا نمیشود، اما دام مریض تحرک کمی دارد و همیشه به دلیل آهسته حرکت کردن از گله عقب خواهد ماند.

شکل گوش چشم و بینی
چشم گوسفندان سام باید کاملا شفاف باشد و هیچ گونه ترشحاتی نداشته باشد، همچنین دام سالم نسبت به صدای های اطرافش واکنش نشان میدهد گوشش را تکان میدهد، علاوه بر این بینی حیوان سالم باید تمیز و عاری از ترشحات باشد.

نکات بهداشتی برای ذبح قربانی
پس از اینکه نکات بهداشتی برای خرید گوسفند قربانی را رعایت نمودید، باید به ذبح حلال و بهداشتی آن هم توجه کنید، خوشبختانه مرکز  پخش دام زنده ما این نیاز خریداران را هم در نظر گرفته است و امکان ارسال قصاب به همراه دام هم وجود دارد و نیازی نیست که پس از خرید دام به دنبال فردی برای ذبح باشید.

اگر قصد استفاده از خدمات ارسال قصاب به همراه دام را ندارید نکات زیر را رعایت نمایید تا از بروز بیماری در خود و عزیزانتان جلوگیری نمایید.

پیش از اقدام کردن برای ذبح گوسفند دستان خود را بشویید، به این دلیل که زمانی که امکان ذبج دام میکنید، امکان دارد که میکروب ها و ویروس های مختلف از طریق دستان شما یا چاقویی که با آن قدام به ذبح دام میکنید وجود داشته باشد. مصرف گوشت آلوده میتوانید باعث بروز بیماری های ناگوار در انسان شود.

اگر دام را به صورت حضوری خریداری میکنید حتما به سلام ظاهری آن توجه نمایید. حتما گوسفندی را انتخاب کنید که شاداب به نظر میرسد و جنب و جوش زیادی دارد.