خرید گوسفند زنده در تهران ارسال به همراه قصاب

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

ترکیب رنگها در نقاشی و ساختمان

 

دنیای اطراف ما پر از رنگ است ، دنیایی وسیع و جذاب که زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است بدون اینکه دقیقاً بدانیم چگونه اتفاق می افتد. از تأثیر رنگها بر وضعیت روانی ما گرفته تا تأثیراتی که آنها روی بدن و سلامتی ما دارند! بله ، درست شنیده اید ، رنگ ها حتی می توانند روی بدن ما نیز تأثیر بگذارند ، نشان داده شده است که قرمز باعث افزایش فشار خون می شود ، رنگ های آبی باعث می شود افراد احساس آرامش کنند

حالا به هر محیطی که در آن هستید نگاه کنید ، می توانید بگویید چند رنگ مختلف را می بینید؟ شما مطمئناً بسیاری از رنگ ها را خواهید دید ، اما مهم نیست که آنها چه هستند ، دامنه رنگ ها هنوز هم بسیار گسترده تر از آنچه می بینید ، جالب تر اینکه همه این رنگ ها فقط ترکیبی از سه رنگ اصلی به علاوه سفید و سیاه با دانش هستند از مفاهیم و جلوه های هر یک از این رنگ ها ، می توانیم از آنها به درستی استفاده کنیم و محیط اطراف خود را زیبا تر و کاربردی تر کنیم.

ترکیب رنگها در نقاشی و ساختمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ava lm

خصوصیات کلی لباس کار


خصوصیات لباس کار ایمن عبارت است از: 


1. لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن استفاده کننده باشد. 
2. کارکنانی که با ماشین کار می­کنند و یا در جوار ماشین­آلات مشغول کار هستند باید از لباس کاری استفاده کنند که هیچ قسمت آن باز یا پاره نباشد. آویزان نمودن زنجیر ساعت، کلید و نظایر آنها روی لباس کار اکیداً‌ ممنوع است. 
3. در محل کار که احتمال خطر انفجار و یا حریق باشد استفاده از یقه نورگیری (آفتاب گردان) و زه و دسته عینک که از انواع سلونوئید ساخته شده­اند و همچنین همراه داشتن سایر مواد قابل اشتعال برای کارکنان مربوطه اکیداً ممنوع است. 
4. در صورتیکه انجام کاری ایجاب نماید که کارکنان آستین لباس کار خود را مستمراً بالا بزنند بایستی از لباس کار آستین کوتاه استفاده نمایند. 
5. کارکنانی که در محیطهای آلوده به گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و انفجار و یا مسموم کننده بکار اشتغال دارند، نباید لباسهای جیب­دار و یا لبه­دار (دوبل شلوار) را در بر داشته باشند، چون ممکن است گرد و غبار و مواد مزبور در چین و لبه لباس باقی بمانند. 
6. لباس ایمنی مخصوص کارکنانی که با مواد خورنده و یا مضر کار می­کنند باید آب و گاز در آن نفوذ ننموده و جنس آن مناسب با نوع ماده و یا موادی که با آنها کار می­کنند باشد. 
7. لباس نسوز مخصوص حفاظت در مقابل حریق بایستی شامل کلاه، دستکش و کفش بصورت یک تکه و سر هم باشد. 
8. لباس کارکنانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می­کنند باید بصورت یکپارچه و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیر قابل نفوذ باشد. 
9. لباس بارانی به صورت پالتویی کلاه سر خود را از جنس پارچه ضد آب با آستری نخی (جهت مناطق معتدل) و یا آستری پشمی (جهت مناطق سرد سیر) با رنگ مصوب تهیه شود. 


تذکر 1: کارکنانی که لباسشان بمواد نفتی یا شیمیایی خطرناک آغشته شود باید فوراً لباس خود را شسته و یا تعویض نموده و آن قسمت از بدن را نیز که در تماس بوده با شوینده­های مناسب بشویند. هیچ یک از کارکنان حق ندارند با لباس آغشته به مواد نفتی و یا مواد شیمیایی به آتش، شعله و دیگر منابع حرارتی نزدیک شوند و یا کبریت و فندک و غیره روشن نمایند. 
تذکر 2: در صورت پارگی، ‌خراب شدن و یا آلودگی بمواد نفتی یا شیمیایی خطرناک لباسکار باید برای تمیز شدن آن اقدام نمایید و در صورت نیاز به تعویض به سرپرست مربوط ارائه شود. 
تذکر 3: البسه آغشته به روغن و یا گریس باید فوراً از تن خارج شود چون ممکن است ایجاد ناراحتی پوست نماید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ava lm

مقایسه پوششهای رنگ و گالوانیزه گرم

   سالهاست که مباحثاتی در ارتباط با برتری نسبی سیستم گالولنیزه گرم و رنگ ( خصوصا " رنگهای غنی از روی ) مطرح است . اطلاعاتی که تولید کنندگان هر یک از این سیستم ارائه می کنند باعث سردرگمی مصرف کنندگان می گردد . این موضوع کاملا" روشن است که هر یک از این سیستمهای پوششی دارای مزایا و محدودیتهای مخصوص به خود می باشند که در بسیاری از شرایط باعث ترجیح یکی بر دیگری می گردد .  اما در بسیاری شرایط دیگر امکان استفاده از هر دو سیستم وجود دارد و انتخاب را مشکل می کند . در این مواقع باید روشی مناسب جهت بررسی و مقایسه وجود داشته باشد که بتواند در انتخاب سیستم مناسب راهنمایی قابل اعتماد باشد . 
  یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب یک سیستم ، هزینه می باشد . اهمیت فاکتور هزینه تا حدیست که اغلب به تنهایی بر پارامترهای دیگر غالب و باعث گزینش یک سیستم بر دیگر سیستمها می گردد . به همین منظور در این مقاله سعی شده تا مختصری در ارتباط با مقایسه دو سیستم رنگ و گالوانیزه گرم از نظر اقتصادی پرداخته شود . 

تعیین معیار اقتصادی 
  یک معیار مهم جهت مقایسه و انتخاب روش مطلوب از بین روشهایی که همگی خواسته های ما را از سطح برآورده می کنند ، بررسی اقتصادی و تعیین هزینه می باشد . بطور کلی تحلیل اقتصادی به منظور تصمیم گیری جز جدایی ناپذیر      طرح های مهندسی می باشد و هنگامی که تولید مقدار ثابتی از محصولات یا خدمات مورد نظر باشد ، معیار مناسب در این حالت ، حداقل رسانیدن هزینه است.
هزینه باید بعنوان وزنه ای در برابر کیفیت مورد نیاز در عملیات سطحی به تعادل برسد . یک عملیات سطحی با هزینه پایین که به خواص مطلوب نرسد بعنوان یک هزینه هدر رفته محسوب می شود [2] از طرفی آنالیز اقتصادی نباید تنها بر پایه هزینه عملیات صورت گیرد . هنگامی که مقایسه ای بین روشهای مختلف عملیات سطحی صورت می گیرد ، میزان هزینه نسبت به طول عمر اهمیت می یابد [3] . 
هزینه بازای طول عمر سیستمهای پوششی شامل کلیه هزینه ها در طول مدت سرویس دهی پوشش می باشد . این هزینه ها معمولا" شامل هزینه عملیات اولیه ، ترمیم ، نگهداری ، پوشش مجدد و فاکتورهای اقتصادی دیگر می گردد 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ava lm

نقاشی ساختمان و نقاشی دیوارهای خانه

نقاشی ساختمان و نقاشی دیوارهای خانه یکی از چالش های مداوم مردم برای نوسازی فضای خانه است. با گذشت زمان ، دوده از وسایل گرمایشی ، گرد و غبار ، آلودگی و آسیب های جسمی باعث می شود که صاحبخانه در مورد نقاشی خانه فکر کند. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید تا هزینه نقاشی خانه خود را کاهش دهید. اما خیلی ساده نیست! نقاشی دیوارهای خانه اصول خاصی دارد. با خواندن این مقاله در مورد آموزش نقاشی ساختمان و یادگیری نکات ساده ، می توانید بدون هیچ گونه نگرانی شروع به رنگ آمیزی دیوارهای خانه خود کنید.

قبل از هر قدم همه جوانب را در نظر بگیرید. نقاشی خانه مشکلات خاص خود را دارد و ممکن است مدتی زندگی را از حالت عادی خارج کند. البته بعد از این ، شما لازم نیست حداقل برای چند سال دیگر به نقاشی خانه فکر کنید. بنابراین قلب خود را به دریا پرتاب کنید و از وضعیتی که در حال وقوع است آگاه باشید ، خانه خود را دوباره ببندید.

انتخاب رنگ
اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید انتخاب رنگ مناسب دیوار است. رنگ ها را بر اساس سلیقه ، مبلمان ، وسایل و نورپردازی منزل انتخاب کنید. نیازی نیست که طبق معمول به سراغ رنگ های تکراری بروید. نقاشی خانه می تواند یک تغییر بزرگ باشد. سپس از رنگ های جدید استفاده کرده و آنها را با رنگ دکوراسیون منزل مطابقت دهید. حتی یک یا دو دیوار رنگی اثر خوبی در فضای داخلی دارند.

انواع رنگهای ساختمانی
انواع رنگهای ساختمانی

انتخاب نوع رنگ ، دومین مرحله ای است که با آن روبرو می شوید. وقتی به یک فروشگاه رنگ آمیزی ساختمان می روید ، اولین سؤالی که فروشنده از شما خواهد پرسید این است: چه رنگی می خواهید؟ بنابراین باید انواع نقاشی های ساختمان را به خوبی بدانید.

رنگ روغن
رنگ روغن یکی از قدیمی ترین انواع رنگ بنایی است. این رنگ همانطور که از نام آن مشخص است ، پایه روغنی دارد. یعنی روغن با رنگها مخلوط می شود. رنگ روغن دارای خواص مختلفی است که برخی از آنها مثبت و برخی از آنها منفی است. با دانستن مضرات و مزایای رنگ روغن می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

عایق
دوام بالا
قابل شستشو
پوشش مناسب
از نوع براق ، نیمه براق و مات است
مناسب برای درها و پنجره ها
محلول در روغن و نازک تر است
بوی قوی رنگ
دیر خشک می شود
روند نقاشی خیلی طول می کشد
تمیز کردن لکه ها راحت تر است
رنگ پلاستیک
نوع دیگر رنگ ساختمانی که طرفداران خود را نیز دارد ، رنگ پلاستیک است. این رنگ همچنین معایب و مزایای خاص خود را دارد.

سادگی روند نقاشی
محلول در آب
بوی تند ندارد
سریع خشک می شود
جاذب رطوبت
دوام کمتری دارد
در ویندوز و فلز کاربرد ندارد
بعضی از انواع قابل شستشو نیستند
مناسب برای رنگ سقف
رنگ آکریلیک
رنگهای اکریلیک را می توان نسل جدیدی از رنگهای ساختمانی دانست. این رنگ تن های بسیاری دارد. در ادامه با خواص رنگ اکریلیک اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

سازگار با محیط زیست
محلول در آب
پوشش بالا
سریع خشک می شود
بوی زیادی ندارد
بعد از خشک شدن تیره تر می شود
نیازی به انجام موارد زیر نیست
ضد رطوبت
ترک نمی کند
دوام بالا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ava lm

لوله برق چیست؟

لوله برق وسیله ای است برای پوشش دهنده های هادی برق که از داخل آن عبور می دهند برای جلوگیری از صدمه دیدن هادی برق یا سیم و محافظ جان افراد در برابر تماس نا خواسته با سیم برق و هادی ها می باشد.

لوله برق در سازه های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، ورزشی و کلیه سازه هایی که سیم برق  و هادی های الکتریکی استفاده می کنند کاربرد دارد.

در گذشته سیم برق سازه ها وتاسیسات را بدون پوشش و عایق عبور می دادند که دارای معایب زیر بود:

عدم تعویض و تقویت کابل یا سیم برق در دیواره ها و کف سازه
تماس ناخواسته انسان با سیم و یا رسانای برق
اتصال به بدنه ساختمان وانتقال برق به تمامی قسمت ها
پایین آمدن ولتاژ برق
ایجاد آتش سوزی در اثر اتصال برق و آتش گرفتن سیم برق
بعد از گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و اختراع لوله برق به سرعت در صنعت ساختمان و انتقال برق کاربرد بسیار بالایی پیدا کرد.

لوله برق از طریق اتصالات به هم مرتبط می شوند و در دیواره ها و کف ساختمان قرار می گیرند برای رد کردن کابل و سیم برق از وسیله ای به نام فنر استفاده می شود.

لوله برق به شکل های زیر در بازار موجود می باشند.

لوله برق کاندوئیت فلزی : لوله برق کاندوئیت فلزی از جنس آهن بوده و قابلیت تحمل فشار بالا و عدم تا شدن و له شدن را می توان از قابلیت های لوله برق کاندوئیت فلزی نام برد و از معایب لوله برق فلزی می توان از عدم عایق بودن آن در برابر جریان برق نام برد.

لوله برق پی وی سی : لوله برق پی وی سی از جنس پلاستیک سخت به اضافه نرم کننده ها و روان کننده ها می باشد که به نسبت لوله برق فلزی دارای وزن سبک تر و عایق بودن و ارزان تر بودن آن نام برد. لوله برق پی وی سی غیر قابل اشتعال بوده و در صنعت ساختمان کاربرد بسیار بالایی دارد.

لوله فولادی برق گالوانیزه سرد : لوله برق گالوانیزه سرد یا فابریک از جنس فلز بوده و کاربرد آن بیشتر در مناطق سر پوشیده و فضای داخلی سازه ها می باشد به دلیل فابریک بودن لوله برق گالوانیزه سرد در مناطق مرطوب و خارجی زنگ می زند.

لوله برق گالوانیزه گرم : لوله برق گالوانیزه گرم یا آب کاری از جنس فلز بوده و کاربرد آن در مناطق سر باز و فضای خارجی سازه ها می باشد.این لوله برق درکوره آب کاری شده و در مناطق خارجی و مرطوب رطوبت را به خود جذب نمی کند.

لوله برق پلی آمید : لوله برق پلی آمید از جنس پلاستیک نرم بوده و در حال حاضر 65% در ساختمان ها و سازه ها ی سبک کاربرد دارد. لوله برق پلی آمید بسیار سبک و قابل انعطاف و از نظر قیمتی از تمامی لوله برق موجود در بازار پایین تر است.از معایب این لوله می توان شعله ور شدن آن را ذکر کرد.

لوله برق پلی اتیلن : لوله برق پلی اتیلن از جنس پلاستیک نرم بود و به نسبت بقیه لوله برق های موجود قابلیت انعطاف و استحکام بالایی را دارد.از لحاظ قیمتی بالاتر از لوله های پی وی سی می باشند.

لوله برق خرطومی پی وی سی : لوله برق خرطومی پی وی سی برای عبور سیم برق بر روی دیواره های سازه استفاده می شود. لوله برق خرطومی قابلیت انعطاف پذیری بالایی را دارد وبه تمامی زاویه ها خم می شود.جنس این لوله از پی وی سی می باشد و غیر قابل اشتعال می باشد.

لوله برق خرطومی پلی آمید : لوله برق خرطومی پلی آمید برای عبور سیم برق بر روی دیواره های سازه استفاده می شود.لوله برق خرطومی پلی آمید قابلیت انعطاف پذیری بالایی را دارد و به تمامی زاویه ها خم می شود. جنس این لوله از پلی آمید می باشد و قابل اشتعال می باشد.از لحاظ قیمتی 4/1 لوله برق خرطومی پی وی سی می باشد.

لوله برق خرطومی فلزی : لوله برق خرطومی فلزی برای عبور سیم برق در تابلوهای صنعتی و دیواره های خارجی کاربرد دارد.جنس این لوله برق از پی وی سی به همراه سیم مفتولی برای بالا بردن مقاوت لوله و استحکام بیشتر می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ava lm

لوله‌کشی ساختمان

یکی از مهم‌ترین مراحل در ساخت و آماده‌سازی ساختمان، لوله‌کشی ساختمان است. برای انتقال مایعات و گازها و گاهی اوقات جامدات در ساختمان نیاز به نصب لوله‌های فلزی، پلاستیکی یا سیمانی است که در مرحله لوله‌کشی ساختمان انجام می‌شود. درواقع به سیستم نصب لوله‌ها و اتصال آن‌ها در ساختمان برای توزیع آب و گاز و تخلیه زباله‌ها، لوله‌کشی گفته می‌شود. لوله‌کشی ساختمان باید به‌صورت کاملاً اصولی و حرفه‌ای انجام شود و توجه نکردن به اهمیت این موضوع فجایع جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

به‌طورکلی از لوله‌کشی در صنایع مختلف و برای تأسیسات صنعتی، جهت انتقال مواد شیمیایی، سامانه‌های پنوماتیک و هوای فشرده و شبکه آب‌رسانی شهری، صنعتی و کشاورزی استفاده می‌شود. همچنین یکی از اصلی‌ترین کاربردهای آن به لوله‌کشی ساختمان مربوط می‌شود. در این مرحله برای انتقال آب، گاز و همین‌طور تخلیه فاضلاب آشپزخانه و سرویس بهداشتی لوله‌هایی در قسمتی از ساختمان کار گذاشته می‌شود.
برای لوله‌کشی ساختمان قوانین و قواعد مشخصی بر اساس محاسبات مهندسی و بسته به شرایط جغرافیایی هر منطقه در نظر گرفته ‌شده است که باید به ‌صورت دقیق و اصولی توسط متخصصان رعایت شود.

به‌کارگیری این قوانین مزیت‌هایی ازجمله صرفه‌جویی در تهیه مصالح اولیه، جلوگیری از خطا، استاندارد بودن لوازم لوله‌کشی و جلوگیری از دوباره‌کاری و خسارت اقتصادی را به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد نکات مهم در لوله‌کشی ساختمان و مراحل آن صحبت کنیم. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • نکات مهم در سیستم‌های لوله‌کشی ساختمان
  • اصول لوله‌کشی ساختمان
  • مراحل لوله‌کشی ساختمان
  • مزایای لوله‌کشی اصولی در ساختمان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ava lm