نقاشی ساختمان و نقاشی دیوارهای خانه یکی از چالش های مداوم مردم برای نوسازی فضای خانه است. با گذشت زمان ، دوده از وسایل گرمایشی ، گرد و غبار ، آلودگی و آسیب های جسمی باعث می شود که صاحبخانه در مورد نقاشی خانه فکر کند. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید تا هزینه نقاشی خانه خود را کاهش دهید. اما خیلی ساده نیست! نقاشی دیوارهای خانه اصول خاصی دارد. با خواندن این مقاله در مورد آموزش نقاشی ساختمان و یادگیری نکات ساده ، می توانید بدون هیچ گونه نگرانی شروع به رنگ آمیزی دیوارهای خانه خود کنید.

قبل از هر قدم همه جوانب را در نظر بگیرید. نقاشی خانه مشکلات خاص خود را دارد و ممکن است مدتی زندگی را از حالت عادی خارج کند. البته بعد از این ، شما لازم نیست حداقل برای چند سال دیگر به نقاشی خانه فکر کنید. بنابراین قلب خود را به دریا پرتاب کنید و از وضعیتی که در حال وقوع است آگاه باشید ، خانه خود را دوباره ببندید.

انتخاب رنگ
اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید انتخاب رنگ مناسب دیوار است. رنگ ها را بر اساس سلیقه ، مبلمان ، وسایل و نورپردازی منزل انتخاب کنید. نیازی نیست که طبق معمول به سراغ رنگ های تکراری بروید. نقاشی خانه می تواند یک تغییر بزرگ باشد. سپس از رنگ های جدید استفاده کرده و آنها را با رنگ دکوراسیون منزل مطابقت دهید. حتی یک یا دو دیوار رنگی اثر خوبی در فضای داخلی دارند.

انواع رنگهای ساختمانی
انواع رنگهای ساختمانی

انتخاب نوع رنگ ، دومین مرحله ای است که با آن روبرو می شوید. وقتی به یک فروشگاه رنگ آمیزی ساختمان می روید ، اولین سؤالی که فروشنده از شما خواهد پرسید این است: چه رنگی می خواهید؟ بنابراین باید انواع نقاشی های ساختمان را به خوبی بدانید.

رنگ روغن
رنگ روغن یکی از قدیمی ترین انواع رنگ بنایی است. این رنگ همانطور که از نام آن مشخص است ، پایه روغنی دارد. یعنی روغن با رنگها مخلوط می شود. رنگ روغن دارای خواص مختلفی است که برخی از آنها مثبت و برخی از آنها منفی است. با دانستن مضرات و مزایای رنگ روغن می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

عایق
دوام بالا
قابل شستشو
پوشش مناسب
از نوع براق ، نیمه براق و مات است
مناسب برای درها و پنجره ها
محلول در روغن و نازک تر است
بوی قوی رنگ
دیر خشک می شود
روند نقاشی خیلی طول می کشد
تمیز کردن لکه ها راحت تر است
رنگ پلاستیک
نوع دیگر رنگ ساختمانی که طرفداران خود را نیز دارد ، رنگ پلاستیک است. این رنگ همچنین معایب و مزایای خاص خود را دارد.

سادگی روند نقاشی
محلول در آب
بوی تند ندارد
سریع خشک می شود
جاذب رطوبت
دوام کمتری دارد
در ویندوز و فلز کاربرد ندارد
بعضی از انواع قابل شستشو نیستند
مناسب برای رنگ سقف
رنگ آکریلیک
رنگهای اکریلیک را می توان نسل جدیدی از رنگهای ساختمانی دانست. این رنگ تن های بسیاری دارد. در ادامه با خواص رنگ اکریلیک اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

سازگار با محیط زیست
محلول در آب
پوشش بالا
سریع خشک می شود
بوی زیادی ندارد
بعد از خشک شدن تیره تر می شود
نیازی به انجام موارد زیر نیست
ضد رطوبت
ترک نمی کند
دوام بالا