اگر صفحه نمایشگر LCD/LED شما خراب و خطوط عمودی، نقاط یا ترکهایی روی آن دیده می شود، این صفحه نکاتی را برای تعمیر آن ارائه می دهد. بسیاری از تلویزیونهای امروزی (پلاسما، LCD، LED) بزرگ و ظریف هستند. اگر تلویزیون صفحه تخت بزرگ شما به دیوار وصل نیست، احتمال افتادن یا ترک خوردن آن زیاد است. اگر تلویزیون صفحه تخت LCD بیافتد، احتمالا به صفحه آن ضربه وارده شده است. در ادامه روشهایی برای تعمیر آن بدون خرید تلویزیون جدید ارائه می شود.

 

نحوه تعمیر تلویزیون نمایشگر صفحه تخت تلویزیون LCD/LED دارای خطوط یا ترک

 

اگر نمایشگر تلویزیون شما نشکسته اما مشکلی بر روی آن دیده می شود، برای گارانتی پیش سازنده تلویزیون ببرید. اگر نمایشگر تلویزیون شما دارای نقاط، خطوط عمودی، لکه های کوچک، پیکسلهای نور غیرعادی، سایه یا مسائل مربوط به رنگ باشد، می توانید از گارانتی استفاده کنید. با سازنده آن تماس گرفته، در زیر لینکهایی در خصوص اکثر سازندگان تلویزیون ارائه شده است. مطمئن باشید که رسید خرید را دارید و شماره مدل و شماره سریال پشت تلویزیون خود را نیز همراه برده.

 

لینکهای برند تلویزیون برای ضمانت عبارتند از: سامسونگ، ویزیو، ال جی، سونی، شارپ، پاناسونیک، اینزگنیا، توشیبا، JVC، فیلیپس، ماگناوکس، سانیو، و امرسون. اگر تلویزیون شکسته شده و یا به نمایشگر آن ضربه وارد شده و خطوط عمودی رنگی در آن دیده می شود، احتمالا صدمه فیزیکی خورده و تحت گارانتی نمی باشد.

 

اگر تلویزیون صفحه تخت شما دارای خطوط عمودی زیادی بوده، نیمی از نمایشگر تیره شده، نمایشگر ترک و یا شکسته شده، احتمالا تعمیر می شود اما هزینه آن ممکن است بیشتر از خرید یک تلویزیون جدید باشد. اگر نمایشگر شما شکسته یا ترک خورده، شما می تواند نمایشگر، LCD، پلاسما یا قطعه LED را تعویض کنید. در برخی تلویزیونهای صفحه تخت، پنل شیشه ای بالای صفحه واقعی است. شما باید تشخیص دهید کدامیک شکسته قبل از آنکه قطعات را سفارش دهید.