متأسفانه شیر برقی (غالباً شیربرقی آب سرد) خراب می‌شود ولی شیر برقی آبگرم هم به خاطر داغی بیش از حد آب و خرابی واشر ها و رسوبات نیز خراب می شوند .

اگر نشتی آب را در قسمت پشتی و زیر ماشین لباسشویی دیدید و مطمئن بودید که لاستیک درب سالم است پس مشکل میتواند از نشتی شیر برقی باشد و باید آن را تعویض کنید. همین‌طور اگر نشتی آب هنگام آبگیری اتفاق افتاد حتماً ایراد از شیر برقی و یا شلنگ های آن می باشداست.

اگر لازم است که شیر برقی ماشین لباسشویی را تعمیر کنید بهتر است که از خدمات فنی تعمیرگاه‌های مجاز بهره بگیرید ولی اگر توانایی انجام تعمیرات ماشین لباسشویی را دارید ما در این به صورت قدم به قدم شما را راهنمایی می‌کنیم تا خودتان تعمیر ماشین لباسشویی را انجام دهید.

آموزش تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی
چیزهایی که لازم دارید:
شیر برقی جدید
پیچ گوشتی
انبردست
قدم ۱ – ایمنی
لطفاً از قبل از اینکه بخواهید ماشین لباسشویی را باز و تعمیر کنید دو شاخه را از پریز برق بیرون بکشید. در این تعمیر با سیم‌ها سروکار خواهیم داشت.

قدم ۲ –شلنگ های آب را باز کنید
برای این کار ابتدا شیر ورودی آب به شلنگ ها را ببنید و بعد به آرامی با دست شلنگ ها را از ماشین لباسشویی جدا کنید.

قدم ۳ – برداشتن پنل بالایی
خوب، تعمیر ماشین لباسشویی همیشه با برداشتن پنل بالایی آغاز می‌شود. پس پیچ‌های پنل که غالباً در پشت (در برخی مدل‌ها در کنار هم هستند) را باز کنید و پنل را به سمت عقب بکشید تا در آید. با برداشته شدن پنل می‌توانید شیرهای برقی را مشاهده کنید. همان‌طور که گفتیم یک از شیرهای برقی مربوط به آب سرد است و دیگر مربوط به آب گرم است. فیلتر شیر برقی آب گرم غالباً به رنگ قرمز است. در برخی مدل‌ها ممکن است شیربرقی آب گرم و سرد به هم چسبده باشند. با دست زدن به اطرف شیربرقی می‌توانید وجود نشتی را تشخیص دهید. همچنین ممکن است رسوب وجود داشته باشد.